SM ul. Żeromskiego


telefony alarmowe

Aby wezwać pomoc dzwoń

pod nr 112

Pogotowie - 999

Straż pożarna - 998

Policja - 997


odwiedziny

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterdzisiaj286
mod_vvisit_counterwczoraj950
mod_vvisit_counterw tym tygodniu4278
mod_vvisit_counterw tym miesiącu34884
mod_vvisit_counterwszystkie2477882

Aktualnie: gości 9, 
botów 2 połączonych
Your IP: 18.210.11.249
 , 
Today: Paź 29, 2020

PDF Drukuj

magorzata  adamowicz

PEŁNOMOCNIK DS. PRAW PACJENTA

Szpitala Miejskiego św. Jana Pawła II w Elblągu

mgr Małgorzata Adamowicz

Spotkania z Pełnomocnikiem odbywają się od poniedziałku do piątku

w godzinach 10.00 - 13.00, pok. nr 109 (budynek administracyjny)

Elbląg, ul. Komeńskiego 35

tel.: 55 239 44 49, fax 55 239 45 77, e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.


RZECZNIK PRAW PACJENTA SZPITALA PSYCHIATRYCZNEGO,
który jest pracownikiem Biura Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie.
Dorota Ciruk

 

Z pomocy Rzecznika mogą korzystać pacjenci Szpitala oraz osoby działające w interesie pacjenta: rodzina, przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub faktyczny. 

Rzecznik pracuje w każdy poniedziałek i piątek oraz w 2-gi, 4-ty i 5-ty czwartek miesiąca w godzinach 7.00 – 15.00.

Rzecznik przyjmuje interesantów osobiście w gabinecie znajdującym się w budynku administracyjnym (poddasze) przy Ul. Żeromskiego 22 oraz na terenie oddziałów Szpitala. 

Z Rzecznikiem można kontaktować się

telefonicznie: tel. stacjonarny: (55) 625 72 68lub tel. komórkowy: 503 183 418

lub pisemnie:

e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
adres pocztowy:Szpital Miejski im. Św. Jana Pawła II w Elblągu, ul. Żeromskiego 22, 82-300 Elbląg 

Rzecznik Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego jest pracownikiem Biura Rzecznika Praw Pacjenta i wykonuje swoje zadania przy pomocy tego Biura.

Kontakt z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta:

ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa

e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
www: http://www.rpp.gov.pl/I
infolinia:

Telefonicznej Informacji Pacjenta 800-190-590
czynna od poniedziałku do piątku
w godzinach 8.00 – 18.00



PRAWA PACJENTA (wyciąg)

Na podstawie:

USTAWY z dnia 6 listopada 2008 r. O prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Opracowano na podstawie: tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1318, 1524.)

  1. Prawo do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
  2. Prawo do świadczeń zdrowotnych.
  3. Prawo do opinii innego lekarza, pielęgniarki, położnej lub zwołania konsylium lekarskiego.
  4. Prawo do informacji.
  5. Prawo do zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych.
  6. Prawo do tajemnicy informacji związanych z pacjentem.
  7. Prawo do wyrażenia zgody lub sprzeciwu  na udzielanie świadczeń zdrowotnych.
  8. Prawo do leczenia bólu.
  9. Prawo do dostępu do dokumentacji medycznej.
  10. 10. Prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza.
  11. 11. Prawo do poszanowania intymności i godności.
  12. 12. Prawo do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego.
  13. 13. Prawo do opieki duszpasterskiej.
  14. 14. Prawo do umierania w spokoju i godności.
  15. 15. Prawo do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
  16. 16. Prawo pacjenta do dochodzenia swoich praw.

KTO TO JEST PACJENT?

Pacjent to każdy, kto już korzysta ze świadczeń zdrowotnych lub zwraca się o ich udzielenie, m.in. przez szpital, przychodnię, lekarza, pielęgniarkę, położną (niezależnie od tego czy jest chory, czy zdrowy).

KTO JEST ZOBOWIĄZANY DO POSZANOWANIA I PRZESTRZEGANIA PRAW PACJENTA?

1) Osoby wykonujące zawód medyczny: lekarze, pielęgniarki, położne, diagności, fizjoterapeuci, ratownicy medyczni i inni profesjonaliści opieki zdrowotnej oraz każda inna osoba uczestnicząca w udzielaniu świadczeń zdrowotnych.

2) Podmioty udzielające świadczeń opieki zdrowotnej oraz współuczestniczące w ich udzielaniu, takie jak: placówki ochrony zdrowia (m.in. szpitale, przychodnie, ośrodki zdrowia, poradnie, zakłady opiekuńczo-lecznicze, zakłady pielęgnacyjno-opiekuńcze, laboratoria diagnostyczne, jednostki badawczo-rozwojowe), praktyki lekarskie, pielęgniarskie i położnicze.

3) Inne podmioty opieki zdrowotnej, takie jak: organy władzy publicznej właściwe w zakresie ochrony zdrowia (w szczególności: Minister Zdrowia, wojewoda, jednostki samorządu terytorialnego wszystkich szczebli: gmina, powiat, województwo), Narodowy Fundusz Zdrowia, samorządy zawodów medycznych, producenci leków, produktów leczniczych, wyrobów medycznych oraz apteki.

4) W przypadku naruszenia powyższych praw w trakcie udzielania świadczeń w Szpitalu pacjent ma prawo złożyć skargę do:

  • Dyrektora Szpitala za pośrednictwem Sekretariatu Dyrektora,
  • Zastępcy Dyrektora ds. Lecznictwa,
  • Zastępcy Dyrektora ds. Pielęgniarstwa,
  • Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta 
  • Ordynatora/ Koordynatora  Oddziału,
  • Lekarza prowadzącego,
  • Pielęgniarki oddziałowej.

5) Po wyczerpaniu trybu administracyjnego wewnątrz jednostki Pacjent może złożyć skargę do:


Pełna treść USTAWY z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta dostępna jest w  dyżurkach  oddziałów Szpitala i na stronie www Szpitala:

USTAWA O PRAWACH PACJENTA I RZECZNIKU PRAW PACJENTA