W ramach funkcjonowania Centrum Zdrowia Psychicznego Szpitala Miejskiego św. Jana Pawła II w Elblągu podopieczni oraz osoby działające w interesie pacjenta:rodzina, przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub faktyczny placówki mogą korzystać z pomocy Rzecznika Praw Pacjenta.
Funkcję Rzecznika Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego w województwie Warmińsko - Mazurskim pełni Pani Ewa Górko, która jest pracownikiem Biura Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie.
Kontakt:
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
numer telefonu: 664 014 152 w godz. 7.30- 15.30
Adres do korespondencji:
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa
Departament ds. Zdrowia Psychicznego
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.:(22)5328250
www.rpp.gov.pl
Bezpłatna Telefoniczna Informacja Pacjenta: 800-190-590, czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 20:00
Zakres zadań Rzecznika Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego wynika z art. 10 b ust. 2 Ustawy z dnia 19 sierpnia 1994r. Ochronie Zdrowia Psychicznego:
- pomoc w dochodzeniu praw w sprawach związanych z przyjęciem, leczeniem,warunkami pobytu i wypisaniem pacjenta ze szpitala psychiatrycznego
- wyjaśnienie lub pomoc w wyjaśnieniu ustnych i pisemnych skarg;
- współpraca z rodziną, przedstawicielem ustawowym, opiekunem prawnym lub faktycznym pacjenta;
- inicjowanie i prowadzenie działalności edukacyjno – informacyjnej w zakresie praw osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez szpital psychiatryczny;
Rzecznik, wykonuje swoje zadania, na podstawie § 1 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 stycznia 2006r. w sprawie szczegółowego trybu i sposobu działania Rzecznika Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego (Dz. U. Nr 16, poz. 126, ze zm.), w szczególności poprzez:
- przyjmowanie ustnych i pisemnych skarg pacjenta przebywającego w szpitalu psychiatrycznym, skarg rodziny pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub osoby sprawującej faktyczną opieką nad pacjentem oraz ocenę zasadności skargi,
- zapewnienie pacjentowi dostępu do informacji prawnej,
- pomoc w sporządzeniu i złożeniu skargi do kierownika szpitala psychiatrycznego lub innych instytucji,
- udzielanie pomocy pacjentowi wypisanemu ze szpitala psychiatrycznego, jeśli skarga została złożona w trakcie pobytu pacjenta w szpitalu psychiatrycznym, a procedura rozpatrywania skargi nie została zakończona.